BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

+*+* ღ Anda Adalah Sahabat Yang Ke - ღ *+*+

+*+* salam ukhwah fillah *+*+


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang... Terciptanya blog ini hanya sekadar untuk berkongsi perkara yang telah lama tersirat dihati selain daripada untuk terus menambah ilmu pengetahuan tentang Islam. Selain itu, blog ini juga adalah tempat untuk saya melepaskan segala ketekanan setelah seharian menghadap buku - buku ilmiah. Di samping itu, blog ini juga adalah sebagai tempat untuk saya meluaskan lagi ilmu pengetahuan saya juga serta untuk saya memanjangkan silaturrahim ukhwah bersama - sama dengan ukhti - ukhti dan akhi - akhi semua. Kepada yang sudi melawatai blog saya yang tidak seberapa ini syukran jazilan saya ucapkan dan bagi mereka yang menjadi sahabat saya, syukran jiddan2 sy hulurkan dan semoga ukhwah persahabatan kita akan terus dirahmati oleh NYA. Ukhwah Fillah Abadan Abada. Jangan segan - segan untuk terus menegur saya andai kekhilafan ini jelas terzahir pada penglihatan ukhti atau akhi. Sama - samalah kita saling memperbaiki kesilapan dan kekurangan diri. Sabda Rasulullah S.A.W., "Sampaikanlah Kepada Saudaramu Walau Pun Hanya Satu Ayat"....."

+*+* ღ Renungan Buat Diriku ღ *+*+

+*+* Muhasabah Diriku *+*+

Tuesday, December 15, 2009

+*+* Perginya Seorang Teman *+*+



Assalamualaikum w.b.t... dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.. anneyong saheyo.. pertama - tama sekali al-Fatihah kepada seorang sahabat ku yang telah pergi mengadap Illahi pada jam 1 pagi tadi kerana terlibat dalam kemalangan.. beliau telah meninggal ketika dihospital...Click Me~ perginya pada tarikh 16/12 bersamaan dengan tarikh lahir seorang lagi teman aku yang juga merupakan kenalan arwah.. beliau ialah Nur Izzati Fadzillah a.k.a arnab.. Arnab adalah nickname beliau semasa bersama rakan - rakan virtual..


Msa aku mula2 dpat berita 2 dr seorang rkan baik aku iaitu noorfauziana a.k.a ana bp86... pas 2 dpat plak msg dr misz alya.. then msuk plak sms dr adik ira... dh bila dua tga msg yg membawa berita yang sama apalagi aku rsa cm kena cekik... rasa dada aku tetiba sebak.. sesak sngat nk brnafas... seriously aku tak boleh terima pada awalnya.. ye la sebab aku rasa macam baru dua tiga hari lepas je aku sembang dgn arwah... dats was also the samething yg aku keep telling to my other friends... tapi aku kena terima kenyataan juga yang arwah memag dh pergi.. pergi ke satu tempat yg sgt2 jauh d mana suatu hari nnt pun kita semua akan pergi ke sana juga.. aku tak kan dapat lupakan arwah..

sifat arwah, beliau seorang yang ceria.. ska wat orag ketawa...x penah lupa kwan2 dia.. suka mnyanyi2... beliau comel sgt2... dan yang paling aku terkilan sampai bila - bila aku tak kan dapat jumpa beliau lg... beliau sentiasa dgar msalah aku... tak pernah tgalkan shabat wlau dalam apa jua keadaan pun... ejaaaa, akak syg eja sgt2... akak tak kan lupa kn eja smpai bila - bila... semoga roh eja berada dibawah rahmat-Nya dn ditempatkan bersama golongan yang beriman... semoga eja berasa damai di sana...Click Me~... al-Fatihah... aminn


Allahyarhamah Nur Izzati Fadzillah

semoga rohmu dirahmati oleh Allah dan kamu ditempatkan bersama golongan beriman.. =)

akak, sayang eja sangat... akak tak sempat nak jumpa eja msa kt dunia.. insyaAllah di sana nnt kita berjumpa sayang...

p/s dr cikgu aira : perginya lagi seorang temanku, sahabatku, kawanku.. sebenarnya aku lebih muda dari arwah... tapi kenapa aku bahasakan diri aku kakak dengan arwah sebab pada mula perkenalan kami aku menyangkakan bahawa arwah berpagkat adik dengan aku begitu juga dengan arwah yang menganggap perkara yang serupa.. namun apabila perkara yang sebenar diketahui, aku dan arwah dh biasa dengan panggilan tu jd kami tak tukar sampai sekarang... satu antara seribu kenangan aku bersama dengan arwah semasa hidupnya.. perginya kita mengadap Illahi itu satu kemestian jadi kita yang masih hidup harus meneruskan kehidupan serta perlu terus beristiqamah dalam menunaikan ibadah... ^_^



7 comments:

MIRA said...

salam takziah.

Cikgu Norhaliza™ said...

SALAM cikgu aira,

Dari Nya kita datang dan kepada Nya , kita kembali....Salam takziah untuk arwah sekeluarga. Esok mungkin hari kita....

Anonymous said...

Al-Fatihah utk arwah kak eja& abgnye..
susah nk trima hakikat tp ira kne trima jugakkn..:(

=i-R-a=

ღ cikGu aiRa ღ said...

salam ira syg....
akak pn jenuh nk terima knyataan.. tp srius smpai sekarag akak still rsa cm akak tgh mimpi..
tp hakikatnya kak x mimpi...
kepergian kita ke sana adalah seseuatu yang pasti adk ku...

cuma Allah lebih syg kn kak eja dan abg nya dlu sebab tu Allah ambil mereka dulu.. kita yang hidup hnya mampu mneruskan kehidupan dan sntiasa berdoa smoga arwah kak eja dan abgnye tenang di sana.. =)

Anonymous said...

itu macam mimpi
tapi itu memang mimpi.

al-fatihah untuk arwah berdua.

aku simpan ape suma yang kita penah buat dalam ahti
T__T

.jaja.

ღ cikGu aiRa ღ said...

jaja... aku pn smpan semua kenangan kita jaja...

dr dalam room smpai lam dlam skype, ym, ms, tagged... smua aku smpan jaaa..!!

demi Allah satu pn aku x tak kan lupa... aku syg arwah sgt2..

smoga roh arwah berdua d cucuri rahmat Allah..

Anonymous said...

amin.

tadi aku pum jengah skype
bace sikek aje la dulu
ingatkan dah kuat dah nk bace sampai abes
nanti dululah..

jaja.

I luv blog