BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

+*+* ღ Anda Adalah Sahabat Yang Ke - ღ *+*+

+*+* salam ukhwah fillah *+*+


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang... Terciptanya blog ini hanya sekadar untuk berkongsi perkara yang telah lama tersirat dihati selain daripada untuk terus menambah ilmu pengetahuan tentang Islam. Selain itu, blog ini juga adalah tempat untuk saya melepaskan segala ketekanan setelah seharian menghadap buku - buku ilmiah. Di samping itu, blog ini juga adalah sebagai tempat untuk saya meluaskan lagi ilmu pengetahuan saya juga serta untuk saya memanjangkan silaturrahim ukhwah bersama - sama dengan ukhti - ukhti dan akhi - akhi semua. Kepada yang sudi melawatai blog saya yang tidak seberapa ini syukran jazilan saya ucapkan dan bagi mereka yang menjadi sahabat saya, syukran jiddan2 sy hulurkan dan semoga ukhwah persahabatan kita akan terus dirahmati oleh NYA. Ukhwah Fillah Abadan Abada. Jangan segan - segan untuk terus menegur saya andai kekhilafan ini jelas terzahir pada penglihatan ukhti atau akhi. Sama - samalah kita saling memperbaiki kesilapan dan kekurangan diri. Sabda Rasulullah S.A.W., "Sampaikanlah Kepada Saudaramu Walau Pun Hanya Satu Ayat"....."

+*+* ღ Renungan Buat Diriku ღ *+*+

+*+* Muhasabah Diriku *+*+

Sunday, December 6, 2009

+*+* Penat + Letih + Sumer - sumer la *+*+

Assalamualaikum w.b.t.. dengan nama Allah yang maha ppemurah lagi maha penyayang.. bertemu lagi kita dlam bloggggggggg cikgu airaaa!!! ecceh!! cm miss pngacara lak..!! ahakss.. nie nma die perasan tahap tak ingt.... ekekekeke

knapa n3 i cm 2 yeh?? cbb i sgt2 pnat.. pnat dgn kenduri kendara... hahahhhaa... ari sbtu ari tu nie 5/12 hari knduri.. 4/12 mlam akad nikah.. n ari nie plak 6/12 knduri bertandag ke rumah pengatin lelaki plak... hehehehe... sma cantik wooo.. name kazen i tu izzatul haiffa dn groom plak nma dye anwar... lalalalalal..~~ belah kiteorang pngatin pmpuan kaler purple... walaweyhh purplelicious seyh.. dn sebelah pihak lelaki lak kaler green- green gitu.. greeny wrna alam la kira nya... tp memag sama padan.. alhamdulillah akhirnya kkak spupu aku tu kawin juga.. dngn jodoh yg dh Allah tetapkn untuk dia..

tp biasa la bla knduri kn dh nma pn knduri mst la byk prkara2 brlaku.. apa je yg berlaku biar la hnya i dn kluarga i je yg taw.. tp kn sy nk g taw kek dia sgt2 sdap... hek3..!!! siyes2... tp x kan la sy nk mam lebih2 kan klah pngantin plak... antara pristiwa lawak yg jd kn adalah adik aku yg prtama lari msuk dpaur mlam akad nikah sbb kbetulan mlam tu dia pkai bju melayu wrna putih.. btul2 mcm kaler bju akad nikah..hak3... org yg datag dh ingt kn dye pngantin.. pecah peluh gak la dia lari mnyelamatkan diri.. ngeeeeeeee :P

bla dh kawin mst la paling besh aku nk tgok hantaran..!!! 9 berbalas 11... (eh!! betul kew??.. x ksah la sbb aku x kira pn tp lebh kurag gitu la jmlah nye.. hahahaha) sronok sgt2 taw.. mcm2 ada.. t-shirt, kek, coklat, kasut, handbag, Al-Quran, telekung, set mnyak wangi n mcm2 lagi la... (uuwwaaaaaaaaaa bila turn aku??) ekekekke.. tak nakkkkkkkkkkk lagiiiiiii!!! nk abis kn study dlu.. hak3.. tp siyesla msa tgok abg anwar sarungkn cincin kt jari kak ngah aifa memag rsa sebak tetiba datag.. yg paling tak than tu tetiba je rsa panas kt pipi.. tgok2 air mta ku dh jatuh..(teringat kenangan msa lalu... hehehhe.. oit2 bkn aku nie pnah nk kawin yeh.. pnah berangan - angan dgn seseorag dlu tp akhirnya terlerai d tgh jalan..!! fuh! ayt tak bleh blah tul.. hahahha gurau2 je..)

aduh la!! wlaupun pkai katering tp tetap lotih sbb ada wt side food plak cm laksa, bubur kacang n mcm2 lg.. ngeeeee... nk merepek apa lg yeh?? hurmm..

k la smpai kt sini je... nnt aku wt post lain plak.. mlam je jp g ke.. sbb sekarag jam dh mnunjukkan pkul 4.22 ptg.. hmpir msuk asar dh..so gtg now...

sekian wassalam..

p/s dr cikgu aira : kenduri kendara.. musim cuti sek pn byk keje taw kna bt.. keje apa yeh?? keje kawin..!!! huakakkakaka... rajin2 kn la jga dri msa knduri2 nie.. rajin2 kn la juga menolong jiran - jiran, n kawan - kawan juga sedara mara.. insyaAllah pahala yang dapat sgt2 tak terhingga... smpai ketemu lagi... papai ^_^

8 comments:

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

aira punye turn biler pulak? semoga aira dapat suami yang soleh, amin.. =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

ღ cikGu aiRa ღ said...

wahahaha...
x de mkna nye la...
ekekeke..
insyaAllah...
smoga awk pn dpat jodoh yg solehah hndakNya... :)

Unknown said...

bila fikir2 balik pasal hantaran ni,tiba-tiba rasa risau..haha.. tp baguslah kahwin.Seperuh drpd agama ada pada perkahwinan.

ღ cikGu aiRa ღ said...

hehehe..
insyaAllah iqbal if dh smpai msa awk nnt hntaran byk mna pn awk leyh bg pnya...
hehehhee..
smogaketemu jdoh yg sesuai.. :)

Unknown said...

bukan...maksud saya,sy takut kalau2 lah bakal isteri sy tu demand sgt...kesian kat saya nanti..
lgpun banyak yg saya tengok org sekarang banyak yg tak kawin sbb tak mampu nak berhantar-hantaran smpai puluhan ribu ni...mybe that's on factor that lead to free sex among muslim...?sbb dah tak mampu nak kawin,so zina la..huhu..
just my point of view...

ღ cikGu aiRa ღ said...

erm.. i thnk i can undrstand wat r u trying 2 say... 2 prkra biasa la...
Rasulullah sndiri brsederhana je dlam prkhwinan..
if kt indonesia hntaran prkawinan cma sepersalinan pakaian solat dgn senaskhah Al-quran..
sbb 2 kitakna cari yg sekufu...
eh! jap en iqbal nie ckp cm dh de calon jew?? hahaha...

if sy la kn senang baik sy cari cikgu jga.. ewahh..!! ye la sama2 fham condition masig2.. alahai..!! sy lmbat ag la.. study 4 thun ag.. :P

Unknown said...

wah!saya pun lambat lg la cikgu aira...sy pun still blajar lg..
jodoh Allah da tentukan.sy cuma mintak yg terbaik utk saya jek..cukuplah jika dia beragama..pasti sempurna...

ღ cikGu aiRa ღ said...

hahha... insyaAllah iqbal.. mcm awk ckp la.. sparuh dr agama ada pd prkahwinan...

4 ciri yg Rasulullah selalu tekankan... prtama2 skali ialah agama...

"wanita yang baik untuk lelaki yg baik.. mcm 2 jga la sebaiknya... hehehehe"... la blajar ag kew?? dak sek lg yeh?? ngeeee :D...

tak pe nnt if dh jmpa jodoh yg sesuai g taw yeh.. n jgn lpa jmput dh la... :P

I luv blog