BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

+*+* ღ Anda Adalah Sahabat Yang Ke - ღ *+*+

+*+* salam ukhwah fillah *+*+


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang... Terciptanya blog ini hanya sekadar untuk berkongsi perkara yang telah lama tersirat dihati selain daripada untuk terus menambah ilmu pengetahuan tentang Islam. Selain itu, blog ini juga adalah tempat untuk saya melepaskan segala ketekanan setelah seharian menghadap buku - buku ilmiah. Di samping itu, blog ini juga adalah sebagai tempat untuk saya meluaskan lagi ilmu pengetahuan saya juga serta untuk saya memanjangkan silaturrahim ukhwah bersama - sama dengan ukhti - ukhti dan akhi - akhi semua. Kepada yang sudi melawatai blog saya yang tidak seberapa ini syukran jazilan saya ucapkan dan bagi mereka yang menjadi sahabat saya, syukran jiddan2 sy hulurkan dan semoga ukhwah persahabatan kita akan terus dirahmati oleh NYA. Ukhwah Fillah Abadan Abada. Jangan segan - segan untuk terus menegur saya andai kekhilafan ini jelas terzahir pada penglihatan ukhti atau akhi. Sama - samalah kita saling memperbaiki kesilapan dan kekurangan diri. Sabda Rasulullah S.A.W., "Sampaikanlah Kepada Saudaramu Walau Pun Hanya Satu Ayat"....."

+*+* ღ Renungan Buat Diriku ღ *+*+

+*+* Muhasabah Diriku *+*+

Friday, December 18, 2009

+*+* Face The Reality *+*+

Assalamualaikum w.b.t.. dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.. jam sekarang dah menunjukkan tepat pukul 04:20 pg.... kenapa aku tak tido sampai sekarag??? sbb aku tgah berbual dengan benda yang aku tunggu tu... that things ask for my pix n at first aku agk kberatan nak bagi.. tapi memikirkan dia pernah bagi aku pix dia.. so aku pun bagi la.. eh!! pic dye aku x minta yeh.. dia sendiri yg suh smpan... tp kn lepas dia tgok pic aku dye jd cm lain... x lyan sgt ym dgn aku.. may b dye bz x pn leka main game... tp klau dia ym pn cm nk x nk jew... i know once i give him my pic this would be happen.. and now its really happen.. im starting to like him.. because i think like i can share everything with him after my old flame... it's hurt me a little.. i know where my stand... then i told my old flame which is now he become my best2 buddy... i just told him a little cause' i thought that aku leyh galas burden nie sorang- sorang...

tapi ternyata aku salh... dan perkara paling bodoh sekali aku pnah bt ialah aku suh that things accept his ex gf again... cause i know benda tu still syg lagi kt ex gf dia... deep inside his heart i know he still want to be with his gurl.. but cause of certain reason dia broke up dgn gurl dia tu.. apa reason tu biar la aku dengan dia je yang taw... aku bt cam nie sbb aku nk assure dgn feeling dye... sebab aku dh mula suka dia... sejak dia bagi pic dia sruh aku smpan sjak tu aku yakin aku dh mula suka dia... tp lpas apa yg jd after dye accept pic aku memag dia lain sangat... tak macam selalu...mungkis akan ada yang rasa cam pelik la aku nie.. bru knal dh ska2... mcm yang aku cakap la.. aku suka dia... mula suka dia bukan syg lg.. tp x mstahil lebh lma aku dgn dia, perasaan syg akn muncul.. aku sedar sape aku... dan tak tau dari mana aku peroleh keberanian dn kekuatan... aku mnta nk tgok picture ex gf dye 2.. dan seperti yang aku agak... his girl is really beautiful, pretty n so cute...=)..... match with him compare to me yang memag mcm langi dgn bumi klau d bandigkan gf dye dgn aku...( ;((,,, sgt sedih rite now...) my bestbuddy plak bz dgn kwan dia.. ye la dia pn mungkin dah malas nak lyan aku...

i do need sumone rite now.. to hold me from fall... ya Allah, bantulah hamba mu ini.. peliharalah aku dari kekecewaan yang menyakitkan... berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini walaupun sesungguhnya ia amat menyakitkan... hanya kepadaMu aku berserah sepenuhnya... pas aku dh pujuk dia supaya dia brbaik smula dgn gf dye, at that time im sure that dia memag syg lg kt gurl tu... so i hv to back off... i dont blame him because dia tak taw pun pasal perasaan aku nie dan aku harap dia tak kan tahu pun... thanks to Allah sbb dya bg aku no hp yg tak dapat disambungkan.. either hp dia btul2 rosak atau die memang saje bagi phone no yg fake terpulang la... aku tak salah kn dia...instead aku yang salah... salah tempat aku letak kn perasaan aku ini... aku belum cukup matang dalam hal - hal macam nie... aku taw aku tak cantik.. tak comel.. tak macam perempuan2 lain kt luar sana... tp tak pernah lagi sesekali aku merungut kenapa Allah tak bg aku muka yg cantik sbb aku dah dapat bernafas nie pun satu rahmat yang cukup besar untuk aku... terima kasih Ya Allah..

pas beberapa minit tu dia hilang.. dia tak balas ym aku.. mungkin dia mrah.. aku rasa mcm tu la.. sekali dye kata kwan dye datag.. then dye ckp dye dh nak off.. aku ckap la sorry.. then dye tnye for wat.. aku jwab la for everythng... then dye x blas apa2 pn.. aku pn truskan menaip sbb ada bnda yang aku nak suh dia buat... tetiba ym sign in mobile.. aku terkedu.. tanpa salam sekurang - kurangnya dia lagsug tak ucap kan pada aku..mungkin line internet dia yang bermasalah.. aku cuba berhusnuldzon... tak nak pikir yang buruk - buruk sebab tu semua sahabat syaitan... aku akhiri pesanan terakhir aku pada dia dengan assalamualaikum...

so, kesimpulannya disini i hv to face the reality although the fact is pain but i must accept it.... biala aku "menangis" sekarag kerana sekurang - kurangnya aku tak perlu menanggung kesakitan itu lagi...bia la perasaan suka itu kekal menjadi suka atau lebih baik jika ia terhapus terus...


""" Suatu masa kita akan bertemu seseorang yang keunikannya sehaluan dengan kita, kita bersama dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan cinta. Ada sesuatu yang tidak ingin kita lepaskan. Seseorang yang tidak ingin kita tinggalkan. Tapi ingatlah, melepaskan bukan akhir dari dunia, melainkan awal suatu kehidupan baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Kerana merekalah yang dapat menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka """

aku harus buang rasa ini sebelum ia terus berkembang.... aku harus buang dia dari ingtan aku secepat mungkin supaya aku tidak terus hidup dalam angan - angan yang aku sendiri taw tak akan prnah menjadi kenyataan.. aku harus sedar siapa aku, siapa diri aku... jangan sesekali lupa itu semua aira syahirah....!!!!! You have To Face The Reality my dear self...!!!!!! kesakitan ubt terbaik dalam kekecewaan... Fightin' fightin'...!!!!! you stil ur family, parents, adik - adik, kawan - kawan, sahabat - sahabat dan teman - teman yang selama nie ikhlas bersama dengan aku.. semoga kalian semua d rahmati Allah... =)

""" Mencintai tak semestinya harus memiliki kerana kadang - kadang kita harus melepaskannya demi kebahagiaanya... mencintai bermakna kita sanggup melepaskan dia demi kebahagiaannya walaupun kita yang menanggung kesakitan... ^^ """


p/s dari cikgu aira : semoga awak dapat bersama semula dengan si dia... dan walaupun awak dah tak boleh terima dia saya harap selepas ini walau siapa pun yang mendapat tempat dihati awk sesungguhnya dia memang seorang yang bertuah kerana memiliki awak dan begitu juga sebaliknya... terima kasih sebab pernah hadir dalam hidup saya walaupun untuk satu tempoh masa yang sangat pendek.. terima kasih sebab awk dah kembalikan senyuman saya selepas sekian lama saya mengalirkan airmata... terima kasih awak... =).. kalau lah awak terbaca apa yang saya tulis nie, saya hrap jgan sekali pn awak rasa bersalah sebab awk langsung tak bersalah.. sebaliknya saya yang bersalah.. saya kena sedar siap diri saya.. tempat saya.. =)

Sekian wassalam...

me stop writing sharp at 05:10 pg....!!!! T_T

--------------------- EnD oF mEmBebeL -----------------------

3 comments:

Unknown said...

oh cikgu aira...sorry to hear that.patutlah mcm tak bermaya je dua tiga menjak ni(buat2 tahu lak).

Hati-hati dgn cinta kerana cinta boleh menjadikan manusia lebih mulia drpd malaikat,tapi cinta juga boleh menjadikan manusia lebih hina drpd monyet.

Banyakkan bersabar ea!memujuk hati bukan senang..tp u can forget bout it girl!insyaAllah

ღ cikGu aiRa ღ said...

salam iqbal...
hahahaha.. ye ye je sy tak bermaya yeh... hak3....

ala biasa la iqbal, sy baru nak belajar mnjadi dewasa..!!(ewaahh!!) kadang2 semua nie perlu utk mnjadikan sy lebh tbah dn kuat...

ag pun terlalu awal utk kata sy suka tmbahan lagi syg.. sbb mungkin sy hnya suka sbg kawan.. al maklum la, sy masih lg seorang bdak2 ( ye la sgt.. =P )

"Hati-hati dgn cinta kerana cinta boleh menjadikan manusia lebih mulia drpd malaikat,tapi cinta juga boleh menjadikan manusia lebih hina drpd monyet " ~~ i do like this part..!! gamsahabnida iqbal-san :P

insyaAllah, sy dh ok.. bnda nie cma mainan hati je... insyaAllah saya nak cari cinta pada yang berhak utk sy cintai iaitu, Allah, Rasul, keluarga sy dan semua rakan - rakan, teman - teman dan sahabat - sahabat sy...!!!

fightin'!! iqbal terima kasih sbb sudi komen on this post.. :P

Anonymous said...

haippp2
jangan down sangat sebab ini

ape2, aku ade kalau nk share2
:)

.jaja.

I luv blog