BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

+*+* ღ Anda Adalah Sahabat Yang Ke - ღ *+*+

+*+* salam ukhwah fillah *+*+


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang... Terciptanya blog ini hanya sekadar untuk berkongsi perkara yang telah lama tersirat dihati selain daripada untuk terus menambah ilmu pengetahuan tentang Islam. Selain itu, blog ini juga adalah tempat untuk saya melepaskan segala ketekanan setelah seharian menghadap buku - buku ilmiah. Di samping itu, blog ini juga adalah sebagai tempat untuk saya meluaskan lagi ilmu pengetahuan saya juga serta untuk saya memanjangkan silaturrahim ukhwah bersama - sama dengan ukhti - ukhti dan akhi - akhi semua. Kepada yang sudi melawatai blog saya yang tidak seberapa ini syukran jazilan saya ucapkan dan bagi mereka yang menjadi sahabat saya, syukran jiddan2 sy hulurkan dan semoga ukhwah persahabatan kita akan terus dirahmati oleh NYA. Ukhwah Fillah Abadan Abada. Jangan segan - segan untuk terus menegur saya andai kekhilafan ini jelas terzahir pada penglihatan ukhti atau akhi. Sama - samalah kita saling memperbaiki kesilapan dan kekurangan diri. Sabda Rasulullah S.A.W., "Sampaikanlah Kepada Saudaramu Walau Pun Hanya Satu Ayat"....."

+*+* ღ Renungan Buat Diriku ღ *+*+

+*+* Muhasabah Diriku *+*+

Monday, December 21, 2009

+*+* Baru Je Dapat 4k =) *+*+

Assalamualaikum w.b.t... dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang...Click Me~ .. bila korang bacatajuk mesti gilew terkejut kan..? kan kan kan??€ ( ala ye kan je la... =P )... actually saya memag baru mendapat 4k... seriously memag saya dapat 4k... tp bukan la 4k yang 4 ribu tu... tp 4k tersebut adalah kekeliruan, kepeningan, kebingungan dan juga ke"blurr"an.... huakakakaaka Click Me~ ..... kenapa aku mengalami semua itu??sebab pertama aku kekeliruan adalah kerana ketidakpastian tentang tarikh sebenar kemasukan pelajar degree tahun pertama sem satu kt maktab aku... sgt2 keliru nie sbb byak tarikh2 ats angin yang aku dapat... jadi aku pn smpai dh juling otak bila pikir kan tarikh2 angin tu... wah!! juling otakkk... ade kew???Click Me~ .. tak kisah la ada ke tak.. janji cm ok je saya guna word juling otak tu... ngeeeeeee.... actuallu lagu lambat nak start lg aku ska.. tp kadag2 aku keliru juga sama ada aku suka ag lambat nk mla sem ke atau pn saya sebenarnya dh tak sbar2 nk mula sem baru??? hhmmm Click Me~ .... keliru keliru ~~ kompius kompius....!!!! helpppppp!!!!

ok for the second "k" is the kepeningan Click Me~... lately nie tak taw kenapa aku asyik rasa pening je... seriously kadang2 sampai nak explode pn ada.. n kadag2 rsa cam nk pengsan pn.. penah gak try2 pgsan... tp my youngest adik spoiled smua... ada ke patut dia g tickle aku... emamg terabut la aku gelak...Click Me~ .. then free je kna grounded.. two days w/o "kbsw" which is stand for "kbs world"... salah satu korean channel yang ada kt astro.... selain dari tu "kesibukan" menghadiri jemputan walimatul urus memang btul2 dah wt aku pening dn tmbahan pulak kedatangan saura mara yg dah lama tak jmpa... jd memag tak dpat tgok kbsw pun jadi sama je la klau aku tak dapat "hukuman" shewngal tu... sebab sealain dr aku mna la ada sedara aku n family aku yg ska tgok korean.. alasan "enggak paham dong"... hari nie baru la dapat aku tgok tp tu pun tak byak sgt rncangan yg besh...!! antra rncangan yg aku dh missed ialah, Iris drama, two days one night, music bank, happy day, lets go dream team season 2 and byak ag la.. Iris nye drama yg repeat pn saya tak dapat tengok... tp bgus jga sbb aku dpat hbis kn separuh lagi bcaan buku aku yg tinggal sikit je lagi..Click Me~ ...

msuk "k" yang ketiga iaitu kebingungan....Click Me~ .. huh!... kebingungan??? kenapa yeh saya kebingungan?? sebab aku memang tgah kebingungan... tapi siyesly aku tak tahu apa yang telah membuat kan aku begitu kebingungan... kebingungan yang melanda ini telah membuat kn aku pikir apakah jenis kebingungan yang tengah aku alami.. setelah difikir semula kebingungan apa yang aku alami adalah aku sendiri tak pasti apa jenis kebingungan apa yang aku tengah aku alami ini... tapi yang pasti aku mengalami kebingungan ini selepas aku trjatuh d hdapan bilik sbb kaki licin..(moral : after kluar dr toilet makesure kesat kaki d ats lapik kaki dn pasti kn tapak kaki anda betul- betul kering sebelum memulakan langkah ke tempat lain...Click Me ~~ pesanan dari penaja - cikgu aira =P)... dan aku pn dh kebingungan idea nak tulis apa lagi...

dan buat "k" yang terakhir adalah ke"blurr"an....uuuwwaaaaaaa...!!! mngu lpas paling byak kena prkataan "blur" dr kazen - kazen, adik beradik saya pn sama.. sekongkol je smua orang... alasan nya sbb muka sy cam shewngal je bilerr dorunk suh sy wt sumthing then apa yg sy buat tu salah pulak... bukan setakat kena gelak je... kena ejek...!!!! mencik - mencik...!! sangat tak mengasihani aku... kijam + zalim = sian kt saya... lagi satu yang pasti kebelakang nie "blurr" macam dah jadi character semula jadi aku pulakkk... huakakakakka... ala "blurr" nie lebih kurang cam "takasima" sekejap la akibat dari kejutan sewaktu tngah melayan perasaan atau apa je... ecceh!! "takasima" tu apa?? "takasima" = terkesima... ya Allah rosak bahasa Melayu bila aku guna.... sgt tak baik cara aku sebab aku sendiri cikgu bhasa melayu.... ekekekekekek... syyhhhh...!!! (diam - diam sudee..).. yang kompem aku "blurr" sebab cuti sem dah nak habis...!!!!!!!!!!.... wahhhhhhh!!! tambah la lagi cuti sem.. gilew sangat tak puas lagi cuti nie...!! isk isk isk (sebak la pulakk..)..

aku rindu memang sgt2 rindu dengan sahabat-sahabat kt maktab tp kan dh masuk degree nie ( insyaAllah klau ada rezeki aku dapat msuk) for sure nak rehat pn tak de masa... dengan S.B.E nya.. BTN nye... B.I.G nye... uuwwaaaaaaa... apa kah semua sigkatan2 nie.. jap g aku bg taw...!!! tp nak cuti lagiiiiiiiiiiiii.... namun apa kn daya ku yang lemah nie.. hahahaha.. x pe la.. apa pun aku gembira dengan apa yg dah aku lakukan utk melepasi tahap "maut" foundation yang sememangnya dari mula masuk memag sgt2 aku takut... alhamdulilah akhirnya aku dah tamat foundation and now i'm on da wayyy to enter the "degree world" plakkk.... doa kan aku yeh...!!!



k la itu je yang aku nak cerita buat masa sekarang nie... jadi sekarang korunk faham la kenapa aku mendapat 4k nie... =P.... tgn dah berat.. mata gilew dh ngantuk tp tak mau pejam and aku pun tak tahu kenapa... ekekekeke... semoga aku dapat cepat - cepat melepasi tahap 4k nie...

shortform:- kem BTN = kem Biro Tata Negara, S.B.E = School Based Experience and B.I.G = Bina Insan Guru....!!!!!

sekian wassalam...

p/s dari cikgu aira : walau apa pun yang terjadi kita kena kuat dn semangat dalam melakukan apa sahaja... byk kn solat2 sumat selain dr solat fardhu terutamanya sewaktu hati kita berada dalam kondisi yang sedang saya alami sekarang ini.. insyaAllah nnt semua akan okeyh dan kembali tenang... lagi sekali kemaafan dipohon atas ketunggangterbalikan penggunaan kata ganti diri yang sekali lagi menjadi msalah atau lebh tepat ag habit yang susah sikit nak guna.. sbb kadang2 apa yang saya post dlam blog ini adalah lebih kpada bermonolog dengan diri sndiri... gamsahabnida.. semoga hari esok lebih baik dari hari semalam dan hari akan datang lebih hebat dari hari esok... aira syahirah, Fightin'!! fightin'!! (^.^)

me stop writing this "nagging" things sharp at 00:55 a.m...

------------------------- End oF mEmbeBeL --------------------------

0 comments:

I luv blog