BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

+*+* ღ Anda Adalah Sahabat Yang Ke - ღ *+*+

+*+* salam ukhwah fillah *+*+


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang... Terciptanya blog ini hanya sekadar untuk berkongsi perkara yang telah lama tersirat dihati selain daripada untuk terus menambah ilmu pengetahuan tentang Islam. Selain itu, blog ini juga adalah tempat untuk saya melepaskan segala ketekanan setelah seharian menghadap buku - buku ilmiah. Di samping itu, blog ini juga adalah sebagai tempat untuk saya meluaskan lagi ilmu pengetahuan saya juga serta untuk saya memanjangkan silaturrahim ukhwah bersama - sama dengan ukhti - ukhti dan akhi - akhi semua. Kepada yang sudi melawatai blog saya yang tidak seberapa ini syukran jazilan saya ucapkan dan bagi mereka yang menjadi sahabat saya, syukran jiddan2 sy hulurkan dan semoga ukhwah persahabatan kita akan terus dirahmati oleh NYA. Ukhwah Fillah Abadan Abada. Jangan segan - segan untuk terus menegur saya andai kekhilafan ini jelas terzahir pada penglihatan ukhti atau akhi. Sama - samalah kita saling memperbaiki kesilapan dan kekurangan diri. Sabda Rasulullah S.A.W., "Sampaikanlah Kepada Saudaramu Walau Pun Hanya Satu Ayat"....."

+*+* ღ Renungan Buat Diriku ღ *+*+

+*+* Muhasabah Diriku *+*+

Friday, December 19, 2008

+*+* Enam petanda si dia adalah milik kita *+*+

Pasangan kekasih yang mempunyai perasaan saling berjodoh pasti akan memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap wajahnya atau mendengar suaranya kamu akan merasakan getarannya. Namun, apakah petanda lain agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kamu atau bukan...

PETANDA 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling bekerjasama. Kamu dan si dia selalu bantu membantu dalam urusan yang remeh temeh atau besar. Paling penting adalah kamu sentiasa dapat melalui segala aspek kehidupan bersama dan semuanya terasa amat menyenangkan.

PETANDA 2
Kriteria seterusnya ialah menerusi kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba perhatikan gerak gerinya, cara berpakaian, gaya rambutnya, cara bercakap serta tawanya. Jika setiap perilakunya menampakkan si dia hanya berpura-pura, maaf kemungkinan besar si dia bukan jodoh kamu.

PETANDA 3
Adanya deria batiniah membuat kamu mengetahui isi hatinya. Contohnya, apabila kamu atau si dia saling dapat membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaan antara satu sama lain pada situasi tertentu.

PETANDA 4
Ketika bersamanya perasaan kamu menjadi tenang dan selesa walau berjam-jam bersamanya setiap waktu dan setiap hari tetapi kamu tidak pernah berasa bosan.

PETANDA 5
Si dia selalu bersama kamu di dalam apa jua situasi dan si dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Pasang yang mempunyai jodoh pasti tidak takut mengalami pasang surut, suka duka bersama.

PETANDA 6
Setiap orang pasti memiliki kekurangan dan kamu tidak malu² memperlihatkan nya pada si dia. Misalnya saat kamu bangun tido, saat kamu sakit dan tidak mandi selama dua hari atau mencerita kan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya. Kamu dan si dia sememangnya di suratkan bersama.

INSYAALLAH...

"... cinta tidak buta tetapi insan yang bercinta itu sendiri buta kerana cinta..."

pesan si cupid : setiap insan mempunyai pasangan yang telah ditakdirkan untuk bersama dengan mereka cuma tinggal sama ada kita sempat atau tidak untuk bertemu dengan si dia yg ditakdirkan untuk kita.. wallahu'alam

0 comments:

I luv blog