BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

+*+* ღ Anda Adalah Sahabat Yang Ke - ღ *+*+

+*+* salam ukhwah fillah *+*+


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang... Terciptanya blog ini hanya sekadar untuk berkongsi perkara yang telah lama tersirat dihati selain daripada untuk terus menambah ilmu pengetahuan tentang Islam. Selain itu, blog ini juga adalah tempat untuk saya melepaskan segala ketekanan setelah seharian menghadap buku - buku ilmiah. Di samping itu, blog ini juga adalah sebagai tempat untuk saya meluaskan lagi ilmu pengetahuan saya juga serta untuk saya memanjangkan silaturrahim ukhwah bersama - sama dengan ukhti - ukhti dan akhi - akhi semua. Kepada yang sudi melawatai blog saya yang tidak seberapa ini syukran jazilan saya ucapkan dan bagi mereka yang menjadi sahabat saya, syukran jiddan2 sy hulurkan dan semoga ukhwah persahabatan kita akan terus dirahmati oleh NYA. Ukhwah Fillah Abadan Abada. Jangan segan - segan untuk terus menegur saya andai kekhilafan ini jelas terzahir pada penglihatan ukhti atau akhi. Sama - samalah kita saling memperbaiki kesilapan dan kekurangan diri. Sabda Rasulullah S.A.W., "Sampaikanlah Kepada Saudaramu Walau Pun Hanya Satu Ayat"....."

+*+* ღ Renungan Buat Diriku ღ *+*+

+*+* Muhasabah Diriku *+*+

Saturday, April 18, 2009

+*+* Kau Tak Tahu Apa Yang Kau Minta*+*+

First skali bca mst korunk x fham ape mksud post aku kali nie.. so klau nk taw ape mksud nya tajuk aku yg unik nie, korunk bca la.. hehehehhe cerita teladan nie terjadi msa zaman nabi Isa a.s.. Insyaallah sama2 la kita renung2kan dan sama2 mengambil ikhtibar dr cerita teladan nie.. (^_^)
+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*++*+*+*+*+*+*+*+*+*+
Suatu hari, Isa as sedang berjalan di tengah gurun. Beberapa orang pencinta dunia mengikutinya. Mereka meminta Isa, "Katakanlah pada kami mantera apa yang kau pakai untuk menghidupkan orang mati."

Isa menjawab, "Jika kukatakan, kalian akan menyalahgunakan bacaan itu." Mereka bersumpah bahawa bacaan itu akan mereka gunakan untuk kebaikan dan kebajikan umat. Mereka tetap meminta Isa untuk memberitahukan bacaan itu.

"Kau tak tahu apa yang kau minta," ujar Isa. Tetapi mereka tak mendengarkannya. Akhirnya Isa memberitahukan bacaan rahsia itu. Tak lama sesudah itu, kelompok orang tersebut menemui tumpukan tulang belulang di tengah padang pasir. "Mari kita cuba, mantera ini berhasil atau tidak," ucap mereka.

Bacaan itu pun dilafazkan. Keajaiban segera terjadi. Tumpukan tulang itu diliputi kembali oleh darah dan daging, berubah menjadi binatang buas, dan mengoyak-koyakan tubuh orang-orang yang menghidupkannya.

*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*

0 comments:

I luv blog