BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

+*+* ღ Anda Adalah Sahabat Yang Ke - ღ *+*+

+*+* salam ukhwah fillah *+*+


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang... Terciptanya blog ini hanya sekadar untuk berkongsi perkara yang telah lama tersirat dihati selain daripada untuk terus menambah ilmu pengetahuan tentang Islam. Selain itu, blog ini juga adalah tempat untuk saya melepaskan segala ketekanan setelah seharian menghadap buku - buku ilmiah. Di samping itu, blog ini juga adalah sebagai tempat untuk saya meluaskan lagi ilmu pengetahuan saya juga serta untuk saya memanjangkan silaturrahim ukhwah bersama - sama dengan ukhti - ukhti dan akhi - akhi semua. Kepada yang sudi melawatai blog saya yang tidak seberapa ini syukran jazilan saya ucapkan dan bagi mereka yang menjadi sahabat saya, syukran jiddan2 sy hulurkan dan semoga ukhwah persahabatan kita akan terus dirahmati oleh NYA. Ukhwah Fillah Abadan Abada. Jangan segan - segan untuk terus menegur saya andai kekhilafan ini jelas terzahir pada penglihatan ukhti atau akhi. Sama - samalah kita saling memperbaiki kesilapan dan kekurangan diri. Sabda Rasulullah S.A.W., "Sampaikanlah Kepada Saudaramu Walau Pun Hanya Satu Ayat"....."

+*+* ღ Renungan Buat Diriku ღ *+*+

+*+* Muhasabah Diriku *+*+

Tuesday, December 16, 2008

+*+* satu kisah kasih *+*+

assalamualaikum.. niyh kisah kasih aku yg pertama.. trima ksh kt kwn baek aku yg bg cerita nie.. bla aku bca bru aku tahu betapa pedihnya hati orang yg di kecewakan.. hrap ko dpat la pengajaran dri kisah nie..

"... Suatu malam, sepasang kekasih baru selesai menonton tayangan gambar di panggung. Tetapi dalam perjalanan pulang, si lelaki merasakan ada sesuatu yg tidak kena pada pasangannya. Si kekasih hatinya lebih banyak membisu. Suasana dalam kereta pun tidak seceria biasa.
Tidak lama kemudian, si gadis meminta kekasihnya berhenti sekejap di tepi jalan kerana dia ada sesuatu utk dibincangkan. Dia mengatakan perasaannya sudah berubah dan dia mahu berpisah utk memulakan kehidupan baru. Setitis air mata mengalir di pipi si lelaki yg hatinya remuk kecewa.

Harapanya utk bersama si gadis selamanya hancur berkecai. Si lelaki kemudian mencatatkan sesuatu dalam sekeping nota dan melipatnya. Dia kemudian menghulurkan kepada si gadis. Pada masa yg sama, sebuah lori yg pemandunya mabuk sedang memecut laju dan melanggar kereta pasangan kekasih tersebut. Hentamannya terkena tepat di kerusi pemandu, dan membunuh si lelaki serta merta di tempat kejadian. Ajaibnya, si gadis terselamat dan hanya mengalami kecederaan ringan. Teringat kepada nota terakhir kekasihnya, dia pun membukanya dengan hati yg berdebar.
Di dalamnya tercatat:..."


“Without your love, I would die.”
pesan si cupid : hargai lah cinta selagi cinta masih ada.. karna jika sekali cinta pergi meninggalkan kita, sampai bila pun cinta itu tak kan pernah kembali lagi..

0 comments:

I luv blog